Werkwijze en aanpak
Voor wie?
Voor iedereen die werkzaamheden in, aan of om woning, bedrijfspand etc. uitgevoerd wil hebben voor zichzelf of voor andere personen (ouders, kinderen etc.), kan bij mij terecht. Echter: senioren uit Breda en directe omgeving met een hulpvraag krijgen voorrang in de uitvoer en planning!
Werkgebied
In principe worden de werkzaamheden uitgevoerd in Breda en omgeving. Zie ook de kaart. Dit is een logische keuze om mijn, en dus uw kosten, te beperken en het milieu te sparen. Er worden vanaf een dagdeel (4 uur) géén voorrijkosten berekend binnen Breda. Minder dan 4 uur of buiten Breda? Dan geldt het uurtarief. Voor grotere en meerdaagse klussen kunnen aparte afspraken worden gemaakt.
Contact
U neemt contact met mij op met uw vraag, wens of probleem. We maken een afspraak en ik kom bij u langs voor een persoonlijke kennismaking. We bespreken samen uw wens, vraag of probleem en bekijken de situatie ter plaatse. Ik geef u dan een richtprijs. Uitgebreide offertes kosten 120 euro inclusief btw. Als ik het werk ook mag uitvoeren wordt dit in mindering gebracht op de eerste factuur.
Overeenkomst en uitvoering
Daarna maken we afspraken over de dagen en tijdstippen van de uitvoering, over het afval of het hergebruik van materialen. Over meer- en minderwerk wordt altijd vooraf overlegd. Bij hogere materiaalkosten vraag ik een voorschot. Ik stuur wekelijks en/of na afronding van het werk een rekening. U betaalt de rekening binnen twee weken.
Garantie
Na oplevering geef ik drie maanden garantie op onvolkomenheden die aan de uitvoering te wijten zijn en een jaar garantie op de functionaliteit van het uitgevoerde werk. Mijn leveringsvoorwaarden zijn gedeponeerd bij de Kamer van Koophandel en worden u op aanvraag toegezonden.
Het grote en het kleine milieu
Groot: hergebruik van materialen heeft mijn voorkeur, repareren komt voor vernieuwen, restaureren voor slopen, het gebruik van verf e.d. op waterbasis is vanzelfsprekend, schadelijke chemicaliën worden zoveel mogelijk vermeden. Uw en mijn gezondheid en veiligheid staan voorop. Ik zorg er desgewenst voor dat het afval afgevoerd wordt (waarbij u rekening dient te houden met mijn uurtarief en de stortingskosten).
Klein: overlast voor u en uw omgeving tracht ik zo veel mogelijk te beperken. Tijdens en na de werkzaamheden maak ik gebruik van een eigen stofzuiger en laat de werkplek netjes achter. Ik plaats stofwerende wanden en deuren indien nodig. De samenwerking vindt plaats in alle openheid en eerlijkheid, duidelijk, helder en met respect voor elkaar.
Kosten
Voor grotere klussen kan een vast bedrag worden afgesproken (aanneemsom). De meeste kleine werkzaamheden voer ik tegen een uurvergoeding uit. De onderstaande bedragen zijn per uur en inclusief btw:
-
Werkzaamheden: € 50,82 (21% btw) of € 45,78 (9% btw);
-
Woninginspectie (zie ook Veilig en Zelfstandig Wonen), € 50,82;
-
Diensten (werk zonder gebruik van gereedschappen): € 45,00 ;
-
Toeslag voor werk dat op uw verzoek uitgevoerd wordt: op zaterdag en buiten reguliere werktijden + 50%, op zondag + 100% en op feestdagen + 200%;
-
Reistijd buiten Breda: € 50,82. Voor grotere klussen kunnen aparte afspraken worden gemaakt;
-
Voor kleine klussen (bijv. een kwartier) geldt een minimumtarief van € 50,82.